onsdag 12. mai 2010

Jeg har flyttet. 08.05.10


Før bodde jeg i flykassen under trappen til hemsen. Det huset var jeg veldig glad i. Jeg har bodd i det siden jeg var ganske bitteliten. Det er fortsatt fint å krølle seg sammen i. Men skal jeg være helt ærlig, så har jeg kanskje blitt litt for stor for det.



Når jeg er i bilen så har jeg også eget hus. Det heter bur. Og det er veldig bra å bo i når en kjører bil. Når vi er på sovebesøk, så har jeg et sovehus. Det er av stoff og omtrent så stort som flykassehuset mitt. Jeg har også et burhus til. Og det har jeg avskydd. Da jeg var alene i Naustdal, ble jeg stengt inne i det. Og det var helt fælt. Så kom ikke med det huset flere ganger har jeg tenkt.

Men på lørdag var det akkurat det som skjedde. Nå skal du få bo her i steden for i flykassehuset , sa mor. Neimen om jeg ville. Det blir så fint så sa hun. Først la hun puten min inn. Men jeg ville jo ikke bo der og da så. Vi kan legge nytt gulv skjønner du, sa hun.

Det er blått og passe kaldt å ligge på. Så fikk jeg pleddet mitt i døråpningen. Etterpå flyttet Løvebroren og Bæ-Bu og Dusken og Piggus inn også. Bæ-Bu og Løvebroren kunne jo ikke ligge der inne helt alene. Så det ble til at jeg prøvde å holde dem litt med selskap da. Burhuset er ganske stort, så jeg har god plass til å strekke meg ut og ligge på siden. Det er faktisk ganske bra å bo i når jeg skal være helt ærlig. Og døren har alltid stått oppe. Så jeg kan gå ut og inn akkurat som jeg har lyst til. Siden flykassehuset står slik at jeg ikke kan komme inn i det, har jeg egentlig ikke noe annet valg enn å bruke burhuset. Jeg har jo puten min under skrivepulten. men jeg liker nesten det nye huset enda bedre.Og når jeg ikke blir stengt inne så. Da kan jeg vel bo her da.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar